User Settings

  • Pozadina
  • Brzina nestajanja teksta
  • Glazba
  • Veličina teksta
Izaberi pozadinsku temu.
Izaberi brzinu promjene teksta svakodnevne molitve.
Izaberi glazbu koja će ti svirati za vrijeme svakodnevne molitve.
Izaberi veličinu teksta svoje svakodnevne molitve.

Mt 18,21-35

Riječ Gospodnja

U ono vrijeme pristupi k Isusu Petar i reče: "Gospodine, koliko puta da oprostim bratu svomu ako se ogriješi o mene? Do sedam puta?"
Kaže mu Isus: "Ne kažem ti do sedam puta, nego do sedamdeset puta sedam."

Nastavi Isus: "Stoga je kraljevstvo nebesko kao kad kralj odluči urediti račune sa slugama. Kad započe obračunavati, dovedoše mu jednoga koji mu dugovaše deset tisuća talenata. Kako nije imao odakle vratiti, zapovjedi gospodar da se proda on, žena mu i djeca i sve što ima te se podmiri dug. Nato sluga padne ničice preda nj govoreći: 'Strpljenja imaj sa mnom, i sve ću ti vratiti.' Gospodar se smilova tomu sluzi, otpusti ga i dug mu oprosti."

"A kad taj isti sluga izađe, naiđe na jednoga svoga druga koji mu dugovaše sto denara. Uhvati ga i stane ga daviti govoreći: 'Vrati što si dužan!' Drug padne preda nj i stane ga zaklinjati: 'Strpljenja imaj sa mnom i vratit ću ti.' Ali on ne htjede, nego ode i baci ga u tamnicu dok mu ne vrati duga."

"Kad njegovi drugovi vidješe što se dogodilo, silno ražalošćeni odoše i sve to dojaviše gospodaru. Tada ga gospodar dozva i reče mu: 'Slugo opaki, sav sam ti onaj dug oprostio jer si me zamolio. Nije li trebalo da se i ti smiluješ svome drugu, kao što sam se i ja tebi smilovao?' I gospodar ga, rasrđen, preda mučiteljima dok mu ne vrati svega duga.

Tako će i Otac moj nebeski učiniti s vama ako svatko od srca ne oprosti svomu bratu."

Mt 18,21-35
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Active
    Default
    • Petar je Isusu postavio praktično pitanje o tome koliko puta treba oprostiti. Isus je mislio na više od ograničenih brojeva. Broj sedam u hebrejskoj tradiciji predstavljao je savršenstvo ili cjelovitost. Isuse, ti objavljuješ milosrdnog Boga ljubavi koji bezgranično prašta. Otvorimo svoja srca da imamo sličnu naklonost kada se osjećamo povrijeđeno ili previđeno.
    • Isus je poučavao i živio oprost. U životu zna prevladati maloumnost i besperspektivnost. Oprost je ključan za kvalitetu obiteljskog i društvenog života. Gospodine, pomozi nam cijeniti tvoje oproštenje kako bismo mogli imati veća srca u situacijama sukoba s kojima se susrećemo u životu.
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Trebao bih odvojiti malo vremena te pokušati vidjeti kako poziv na oprost utječe na mene. Ovo je teško. Oprostiti i nastaviti opraštati. To znači otpustiti svoje dragocjene pritužbe i ljutnje. Oni su meni teret, a ne onome kome nešto zamjeram. U molitvi Oče naš Isus čini oproštenje središnjim kao i naš svagdašnji kruh. Ništa ne razlikuje Kristov duh od drugih duhova jasnije od ovoga.
    • Gospodine, oprostiti od srca je milost za koju trebam moliti. Ne mogu sam i znam to. Često sam i sam ''opaki sluga''! Uvijek si tako dobar prema meni, ali znam biti tako tvrda srca prema onima koji me vrijeđaju. Smiluj mi se i promijeni moje srce.
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Petar je sigurno bio šokiran spoznajom da put oprosta nema kraja. Ali kasnije mu je drago jer mu Isus oprašta iako je zanijekao njega, svoga Učitelja. Uvidio je da ako Bog nikada ne prestaje opraštati njemu on treba pokušati opraštati drugima. Samo oni koji opraštaju pripadaju Božjem Kraljevstvu.
    • Gospodine, oprostiti od srca je milost za koju molim. Ne mogu sam i znam to. Često sam tvrda srca! Uvijek si tako dobar prema meni, ali znam biti tako tvrda srca prema onima koji me vrijeđaju. Smiluj mi se, Gospodine, i promijeni moje srce
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Isusovi bi slušatelji vidjeli kako se ova prispodoba ne bavi lokalnim događajima nego običajima Rimskog carstva. Sve je u priči pretjerano kako bi se istaknulo da samo oprost i milosrđe mogu spasiti svijet. Kralj otkriva da mu jedan od njegovih slugu duguje deset tisuća talenata ili sto milijuna denara. Kraljeva odluka je okrutna: prodati slugu i njegovu obitelj. To je zabranjeno židovskim zakonom: neće mu vratiti novac, ali će poslati upozorenje drugim dužnicima. Ipak, kada sluga zamoli za milost kralj briše cijeli dug i vraća ga u službu.
    • Ovaj sluga tada odbija oprost i milost drugom sluzi koji mu duguje stotinu dana plaće - denar je vrijedio manje od jednog dolara. Kad kralj čuje za ovu bezdušnost i sam postaje bezdušan te povlači oprost koji je pokazao.
    • Sve ide po zlu jer su u sekularnom svijetu milosrđe i oprost neizvjesne stvari. Ali u Kraljevstvu Božjem milosrđe i oprost su nepokolebljivi. Gospodine, daj da se pouzdam u tvoj oprost i milosrđe za naš zalutali svijet. Pomozi mi da budem suosjećajan prema svima koji su mi nanijeli nepravdu.
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Papa Franjo, propovijedajući o ovom odlomku, komentirao je da nam priča ''nudi lekciju o opraštanju koja ne negira nepravdu, ali prepoznaje da su ljudi, stvoreni na sliku Božja, uvijek veći od zla koje čine... Petru, opraštanje istoj osobi već sedam puta činilo se maksimalno mogućim. Ali Isus odgovara: 'Ne kažem vam sedam puta, već sedamdeset puta sedam' što znači uvijek. Uvijek moraš oprostiti.'''
    • Mogu li se sjetiti nekoga kome sam oprostio samo polovično? Mogu li to danas popraviti?
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Ovo je treći i posljednji izvadak iz Matejeva govora o Crkvi. Petar ima poteškoća s opraštanjem te daje velikodušan prijedlog da oprosti drugoj osobi sedam puta. Od Isusa stiže zapanjujući odgovor kako bi trebao oprostiti osobi sedamdeset i sedam puta.
    • Danas bi nam koristilo razmišljanje o Gospodnjoj molitvi u kojoj tražimo da nam se oprosti samo onoliko koliko mi opraštamo drugima. Opraštam li drugima? Opraštam li sebi?
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Čitanje je ovo koje osvjetljava temu godine milosrđa. Nema ograničenja broju koliko puta trebamo oprostiti, a da bismo bili milosrdni.
    • Ovo je jedan od najzahtjevnijih vidova kršćanskog nauka. Oproštenje je redovito milost, dar za onoga koji ga daruje i onoga tko ga prima.
    • Opraštam li ja onima koji su me povrijedili ili zlorabili moje povjerenje?
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Trebao bih si uzeti malo vremena da vidim koliko na mene utječe poziv na opraštanje. Ovo je teška stvar. Oprostiti i nastaviti opraštati. Oprostiti znači napustiti tugu i ljutnju koje zadržavamo u sebi. Oni su teret meni, a ne onome na koga se ljutim.
    • Isus u Gospodnjoj molitvi u središte stavlja oproštenje i svakodnevni kruh. Ništa jasnije ne čini granicu Kristova duha od drugih duhova koliko ovaj poziv na opraštanje.
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Oproštenje zna biti teško. C. S. Lewis je napisao: "Oproštenje je za svakoga divna ideja sve do trenutka kada se treba oprostiti." Kada propustim oprostiti okovan sam zlom koje mi je učinjeno. Ne mogu naprijed. Koliko sam slobodan ili vezan otporom?
    • Ako trebamo biti spremni oprostiti sedamdeset puta sedam, trebamo biti spremni i tražiti oproštenje - i vjerovati da nam je sedamdeset puta sedam oprošteno. Primjenjujem li oproštenje u odnosu prema drugim ljudima ili je ono rijetko u mojemu životu?
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Teško je oprostiti. U molitvi ću upitati Isusa: "Zašto ja moram oprostiti?" Poslušaj njegov odgovor: "Zato što je tebi Bog oprostio."
    • Mi kojima je Bog toliko oprostio nemamo pravo uskratiti oproštenje nekome drugom, bez obzira kako teško bilo. Mogu li to učiniti, imam li snage?
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Petar mora da je bio u šoku kada je čuo da put prema oproštenju nema granica. Kasnije je sretan jer mu Isus oprašta iako je zatajio svojega učitelja. Shvatio je da ako Bog ne prestaje opraštati njemu i on treba opraštati drugima. Kraljevstvu Božjemu pripadaju jedino oni koji opraštaju.
    • Gospodine, oprostiti od srca milost je za koju trebam moliti. Ne mogu to sam učiniti, i svjestan sam toga. Često sam "zločesti rob". Ti si uvijek tako dobar prema meni, a ja znam biti tvrda srca prema drugima koji su me povrijedili. Smiluj mi se i promijeni mi srce.
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Oproštenje koje nam je dano za nas je, ali kada je Bog na djelu ne postoji samo privatna korist jer se učinci oproštenja i dobrote šire nadaleko.
    • Ono što primamo od Boga besplatno primamo. Dok priznajem da dobro u mojemu životu dolazi od Boga, molim za velikodušnost koja mi je potrebna da budem blagoslov za druge.
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Kada govori o kraljevstvu Božjemu, Isus nas poziva da se služimo maštom. Maštat ću i uživjeti se u ovu priču. Razmišljat ću koliko je puta meni oprošteno i koliko ja opraštam drugima.
    • Nikada neću moći vrjednovati i biti zahvalan za Božje djelovanje u mojemu životu sve dok ne odvojim vremena i priznam i budem zahvalan za sve što Bog već čini za mene.
  • Nekoliko misli o današnjem odlomku iz Svetog pisma:

    Inactive
    Default
    • Ova usporedba govori o Božjemu milosrđu, koje je jedno od najsnažnijih božanskih odlika, ako to možemo tako reći. Ništa osim milosrđa koje se rađa iz sućuti ne može poništiti dug kao onaj o kojemu se u priči govori. Svršetak je poziv da budemo milosrdni jer smo primili milosrđe.
    • Milosrđe je dublje nego samo oproštenje; ono dopire do srca drugoga i uživljuje se u stanje drugoga. Uključuje suosjećanje i aktivno liječenje. Shakespeare je to ovako opisao: »Milosrđe je dvostruki blagoslov - blagoslivlje onoga tko ga daje i onoga tko ga prima.« Živjeti milosrđe znači živjeti u ozračju mira, ozdravljenja i rasta.
    • Kralj u ovoj priči želi prvo srediti račune sa svojim dužnicima. On nije otišao kako bi zaboravio dug. Obuzela ga je samilost i kasnije je otpustio dug i ne bi više nikada o njemu razmišljao. Gospodin tako postupa s nama: oprašta nam i ne sjeća se naših grijeha. Ali očekuje da i mi opraštamo. Oproštenje dolazi polako: početak mu je da molimo za onoga tko nas je povrijedio. To je dar toj osobi: "Oprosti nam naše grijehe kao što mi pokušavamo oprostiti onima koji su sagriješili protiv nas."
    • Ohrabren sam Petrovim pitanjem koje je postavio Isusu u trenutcima kada mu se život po evanđelju činio teškim. Govorit ću Isusu o mome životu kakav on uistinu jest.
    • Nejedinstvo i podjele među kršćanima često su izvor skandala i pomutnje. Molimo za toleranciju i strpljivost dok pokušavamo živjeti kao što je i Isus živio i raditi na promicanju oproštenja.

stranicu uređuju isusovci i suradnici laici s ciljem promocije ignacijevske duhovnosti